Destination Hærvejen

Kortlægning af turismetendenser og oplevelsespotentialer

Emner

Borger- og aktørtinddragelse, Oplevelsesdesign, Destinationsudvikling, Workshopafholdelse, Rådgivning

Kunde

Destination Hærvejen

År

2015

HV_Hjemmeside4

Opgaven

Hærvejen, der løber op gennem Jylland fra Padborg i syd til Hirtshals og Frederikshavn i nord, rummer et stort potentiale som turismedestination og er blevet udgangspunkt for et tværregionalt samarbejde omkring outdoor-turisme.

Destination Hærvejens ønske og udfordring lå i at få lokale turismeaktører til at indgå i et samarbejde, der bakkede op om den fælles turistdestination.

Hærvejen_totalkort

Resultat

Urban Goods engagerede 30 lokale aktører fra Visit-organisationer, restaurationsbranchen samt dagligvarebutikker, gennem afholdelsen af en inspirationsdag.

Foruden et inspirationsoplæg om turisme-tendenser og værtsskab i øjenhøjde, bidrog deltagerne ved at kortlægge destinationens oplevelsespotentialer. Fokus var på at få aktiveret de skjulte ressourcer og oversete oplevelsesmuligheder.

På dagen blev der udarbejdet en plan med next steps, samt en forpligtende ansvarsfordeling. Ud over workshopdesign- og facilitering forestod Urban Goods opsamlingen på inspirationsdagen, gennem udarbejdelse af et grafisk referat.

Hvordan kan vi hjælpe jer?

Ønsker I at blive klogere på turismeudvikling, oplevelsesøkonomi, værtskab eller en specifik målgruppe?

Så kontakt Peter Gran Boesen eller Astrid Moth

Hvordan kan vi hjælpe jer?

Ønsker I at blive klogere på turismeudvikling, oplevelsesøkonomi, værtskab eller en specifik målgruppe?

Så kontakt Peter Gran Boesen eller Astrid Moth